25 درصد اعتبارات عمرانی استان اردبیل تخصیص یافته است

25 درصد اعتبارات عمرانی استان اردبیل تخصیص یافته است

به گزارش فتوت نیوز،  یعثوب نژادمحمد در نشست خبری اظهار کرد: یک ‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استانی بوده که از این رقم ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان، ۱۹ درصد نقد و ۶ درصد اسناد خزانه بوده که برای اجرا و تکمیل ۲۴۴ طرح در قالب یک‌هزار و ۱۰ پروژه هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد اعتبارات هزینه ای استان نیز گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۵ درصد این اعتبارات هزینه شده که رقمی بالغ بر ۶۷۹ میلیارد تومان بوده است.

نژادمحمد افزود: ما در حال حاضر دیون پرسنلی نداریم اما بدهی به پیمانکاران را که به صورت ثبت شده است، پیگیر هستیم تا تأمین شده و پرداخت این مطالبات انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مرخصی بازنشستگان ۱۴۰۱ پرداخت نشده و در این زمینه منتظر دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های جدید کشوری هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: قرار است کسری اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه ای از محل مازاد درآمدها و مولدسازی دارایی ها جبران شود که امیدواریم با تحقق صد درصدی منابع این بخش، اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را در این حوزه محقق کنیم.

وی بیان کرد: با ابلاغ آئین‌نامه مولدسازی که در یک ماه اخیر تدوین و به استان‌ها اعلام شده، انتظار می‌رود شرایط مطلوب‌تری را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از محل فروش این اموال قرار نیست تنها بدهی پرسنل و یا هزینه‌های جاری تأمین شود بلکه بخش عمده‌ای از این منابع صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و هدف ارزش افزایی اموال دولتی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: با تجدیدنظری که در روش تأمین مالی این حوزه انجام شده، انتظار می‌رود شرایط بهتری را در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل شاهد باشیم.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: انجام مطالعات اقتصادی برای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری با فعال شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام شده و در این زمینه تحولات خوبی را نیز شاهد هستیم.

نژادمحمد افزود: بخش عظیمی از مراجعات از شکل حضوری به غیرحضوری تبدیل شده و در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحدی که راه‌اندازی کردیم، سعی ما بر این است تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخ و راهنمایی‌های لازم سرمایه‌گذاران را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ظرفیت اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز در این حوزه استفاده می‌کنیم تا با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری شده، شرایط بهتری را در همراهی با سرمایه‌گذاران و حل و فصل مشکلات آنها داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به برگزاری ۴۴ جلسه با حضور نمایندگان ثابت ۲۵ دستگاه اجرایی و صادرکننده مجوزها را یادآور شد و اضافه کرد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ۶۸ مورد از مشکلات سرمایه‌گذاران مطرح و حل و فصل شده است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد این مشکلات رفع و رجوع شده و همچنان رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۶ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل به نتیجه رسیده و هم اکنون فعال هستند که رقم سرمایه گذاری آنها بالغ بر 26 میلیون و 700 هزار دلار است.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک سرمایه‌گذار جدید خارجی در استان سرمایه گذاری کرده و مابقی در مرحله اخذ و صدور مجوز است تا سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی انجام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش انرژی و انتقال فناوری‌ها و دانش فنی جدید به کشت و صنعت پارس حضور سرمایه‌گذاران جدید را با سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری شاهد هستیم و در کنار آن در اردبیل سرمایه‌گذاری در حوزه آجر، تولید نهاده‌های دامی و سنگ‌های تزئینی و نمک خوراکی را نیز با همراهی سرمایه‌گذاران شاهد و ناظر هستیم.

وی اظهار کرد: مهمترین وظیفه و تکلیف امور اقتصادی و دارایی استان تأمین و تجهیز منابع است که از این حیث منابع در سال‌جاری در بخش درآمدهای عمومی معادل یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان است.

نژاد محمد ادامه داد : یک‌هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان از این منابع مالیات و مابقی نیز وصولی از سایر منابع درآمدی است که در قالب تخصیص اعتبار صرف توسعه استان می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم مالیات از درآمدهای عمومی استان اردبیل ۹۲.۵ درصد و سهم سایر منابع نیز ۷.۵ درصد است که تلاش بر تقویت و توسعه منابع از محل‌های مختلف است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۵ درصد وصولی درآمد را شاهد بودیم که از مجموع یک‌هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان منابع درآمدی استان، یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان وصول مالیات بوده است.

نژاد محمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد درآمد وصولی استان سهم مالیات است و ۶ درصد سایر منابع تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان دومین منبع تأمین منابع را مولدسازی دارایی‌های دولت اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی در قانون بودجه تکلیف این املاک و اموال مازاد دولتی مشخص شد تا از طریق آیین نامه مولدسازی، بخشی از این املاک و اموال به فروش رسیده و از این محل جبران کسری‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون به صورت نقد و از طریق انتشار آگهی عمومی و مزایده فروش اموال را شاهد بودیم که تکلیف کشوری در بودجه سالانه، ۲۳ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی از محل مولدسازی بوده است.

نژادمحمد بیان کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد در امر سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال آفرینی و طرح‌های دانش‌بنیان و 7500 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ، پاداش بازنشستگان و تامین هزینه های ضروری دستگاه ها اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تاکنون در استان اردبیل ۱۶ ملک دولتی به ارزش ۷۲ میلیارد تومان به فروش رسیده و برای ۳۰ ملک نیز مجوز فروش دریافت کردیم که در مرحله فروش و یا انتشار آگهی قرار گرفته است.

نژادمحمد تصریح کرد: ۱۲ ملک نیز در مرحله فروش قرار گرفته و امیدواریم با فروش ۴۲ ملک شناسایی شده، بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان منابع نصیب استان شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : رویکرد دولت در مولدسازی منابع بسیار مهم و اساسی است و امیدواریم با اقدامات مؤثر در این زمینه بتوانیم تصمیمات دولت را عملیاتی کنیم.

نویسنده مطلب: سردبیر

سردبیر
کمال کرامت نویسنده و محقق و روزنامه نگار صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه ورزش و فتوت مربی اسبق تیم های ملی قهرمان اسبق جهانی و بین المللی و کشوری از سال 1997 تا 2001 مربی درجه یک و داور درجه یک فدراسیون نویسنده کتب ورزشی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...