یادداشت به قلم کمال کرامت /  علی نیکزاد فرار از اتهام یا قبول اتهام ؟!

یادداشت به قلم کمال کرامت / علی نیکزاد فرار از اتهام یا قبول اتهام ؟!

علی نیکزاد مردی که در چند برهه توانسته اقبال عمومی آحاد مردم اردبیل را بسمت خود بچرخاند و در زمره رجل سیاسی در سطح ملی در صحنه سیاست کشوری خود را مطرح نماید

اکنون در چالشی بزرگ قرار گرفته چالشی بنام اتهام مدیریت و دخالت دستوری در انتصابات آن هم از نوع اقوامی و سفارشی و سلیقه ایی بدون رعایت عدالت و شایسته سالاری و تنها راه برون رفت از آن نیز به دست خود علی نیکزاد می تواند رقم بخورد

در غیر اینصورت همانند هیئت رئیسه مجلس از دایره مقبولیت عامه در شهر و دیار خود نیز طرد خواهد شد .

بدبن حال و بیان نیکزاد این روزها در مسلخ امتحانی حیثیتی در پیشگاه قضاوت عامه مردم اردبیل قرار گرفته است .

داستان از این قرار است :

مدتی است خبر ها و نقل قول های ضد و نقیض از انتصابات فامیلی ، نسبی و سببی از نیکزاد نقل محافل شده و حتی از وی بعنوان سلطان انتصابات نام برده می شود.

هر چند ورود به این بحث در حد کارشناسی و شایسته سالاری می تواند یکی از شرح وظایف این شخص شخیص سیاسی باشد .

اما ورود بشیوه دستوری بدون لحاظ عدالت و قابلیت های افراد و میزان دلبستگی و وابستگی و تقید آنان به نظام و بدنه حاکمیت و رهبری می تواند چالش های جدی در آینده نه چندان دور برای نیکزاد بخصوص در حوزه ورزش و جوانان رقم بزند .

بعنوان مثال میدانی :

در روز های اخیر که اداره ورزش و جوانان در بحران مدیریت به سر می برد و لزوم انتخاب یک مدیر فنی ، توانمند و انقلابی و ارزشی بر این اداره از اوجب واجبات انتصابات استانی می باشد.

و در این روز هایی که بلاتکلیفی اجرای بخش عظیم برنامه های فرهنگی و تخصصی در دو حوزه ورزش و جوانان بخاطر طولانی شدن مدت سرپرستی و خروج از ضوابط قانونی آن رقم خورده و این قشر عظیم جوانان که گاهی ابزار سو استفاده معاندین نظام نیز قرار می گیرد که مسلم حاصل نبود و تعلل در اجرای برنامه های لازم و کافی در این حوزه ها می باشد .

متعاقب دیده می شود :

مشاور اعظم نیکزاد بقول خود وی که هیچ عقبه و تخصص در زمینه ورزش و امور مدیریت ورزشی ندارد نقاش ترسیم راه برای اداره ورزش شده و با گذر از کسب سرپرستی برای عامل مطیع خود دست در دست وی در به در این اداره و آن وزارتخانه بدنبال امضای حکم مدیر کلی نیز می باشد

و این در حالی است که قاطبه جامعه ورزشی و کارشناسان انگشت اعتراض و اما و اگر و چرایی بر آن گذاشته اند

و مهمتر احزاب انقلابی و ارزشی فعال استان که بنا به مسئولیت اجتماعی و انقلابی خود احساس تکلیف کرده و به موضوع ورود و خواستار رفع این معزل و بلاتکیفی هستند ولی مورد هجمه و اتهام و مزمت عده ایی مزدور قرار می گیرند .

در این برهه نقش نیکزاد برای نجات و حفظ حیثیت لطمه دیده خود پر رنگ تر و حیاتی می شود .

حیاتی با کوچکتربن سهل انگاری ان قریب تبدیل به ممات سیاسی وی شود .

نیکزاد یا برای رد و فرار از اتهام سلطان انتصابات دستوری اجازه خواهد داد استاندار انقلابی و احزاب هوشیار و پای کار استانی و کارشناسان وزارتی با همفکری دست در دست هم چهره ایی ارزشی و انقلابی از بطن ورزش انتخاب کنند یا همچنان با پا فشاری بر ابقای سر پرست خود ساخته شان مهر تایید بر این اتهام خواهد زد .

منتظریم ببینیم در روز های آتی جامعه ورزش بخصوص دو حوزه ورزشکاران و جوانان نیکزاد را چگونه قضاوت می کنند !؟ سلطان انتصابات سلیقه ایی ؟ یا مردی همچنان با رویکرد و اقبال مردمی ؟                       

کمال کرامت

نویسنده مطلب: سردبیر

سردبیر
کمال کرامت نویسنده و محقق و روزنامه نگار صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه ورزش و فتوت مربی اسبق تیم های ملی قهرمان اسبق جهانی و بین المللی و کشوری از سال 1997 تا 2001 مربی درجه یک و داور درجه یک فدراسیون نویسنده کتب ورزشی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...